کمک پرستاران نمی توانند جایگزین بهیاران شوند
کافی نت دریا
کافی نت دریا ،نبش چهارراه سبزی فروشان پاساژ الغدیر طبقه بالا.محمد صالحیانی مطلق

 

با عضویت در تلگرام کافی نت دریا می توانید از آخرین خبرهای ثبت نامی های دانشگاهی و استخدامی ها و دیگر اخبار های مرتبط با کافی نت باخبر شوید .

جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید .

عضویت در تلگرام کافی نت دریا

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، از کمک پرستاری به عنوان دوره ای غیر آکادمیک نام برد و گفت: اگر شرح وظایف کمک پرستاران تعریف نشود، سلامت و امنیت جامعه به خطر می افتد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نظام پرستاری، حمید سالاری، اظهارداشت: کمک پرستاران با توجه به کیفیت و کمیت دوره ای که آموزش می بینند، نمی توانند جایگزین بهیاران شوند، زیرا بهیاران دارای رده شغلی هستند که می توانند خدمات پرستاری و مرتبط با سلامت بیماران را تحت نظارت پرستاران انجام دهند و دستیار پرستاران برای انجام خدمات درمانی هستند و مدرک آموزشی آنان تحت عنوان دیپلم بهیاری است و در آموزشگاه های معتبر و با سابقه کشور اخذ می کنند.
وی اظهار داشت: کمک پرستاران بری ورود به بازار کار با توجه به اعلام نیاز به خدمات بهداشتی و نگهدارنده در بیمارستان ها و همچنین سیاست وزارت بهداشت برای جذب شاغلین این خدمات احتمالا به صورت شرکتی جذب بیمارستان های دولتی خواهند شد و فعالیت های اولیه و برزمین مانده بیماران را انجام خواهند داد و هیچ گونه تضمینی برای جذب این افراد و ورود آنان به مراکز درمانی و بیمارستان ها وجود ندارد بنابراین  آینده شغلی مناسبی پیش روی فراگیران وجود نخواهد داشت.
عضو شورای عالی نظام پرستاری یادآور شد: فراگیران دوره در خصوص شمول قوانین پرستاری لازم به ذکر است که پرستاری و رشته های وابسته گروهی آکادمیک هستند که از طریق کنکور سراسری در دانشگاه ها بر اساس قوانین آموزش عالی پذیرفته می شوند و دارای سازمان صنفی قانونمندی هستند که عضویت در آن برابر اساسنامه و قانون مربوط به خود است،  بنابرین هر نوع قانونی برای پرستاران منحصرا برای آنان است.
وی خاطر نشان کرد: در چارت وزارت بهداشت و در قوانین که برای گروه های پرستاری که شامل پرستار، بهیار، کمک بهیار، اتاق عمل و بیهوشی می باشد نامی از رده کمک پرستاری عنوان نشده است بنابراین این رده و گروه هیچ گونه قانونی برای آنان اجرا نخواهد شد و به دلیل نپذیرفتن این رده توسط سازمان نظام پرستاری فراگیران کمک پرستاری نمی توانند عضو سازمان نظام پرستاری که یک سازمان صنفی است، شوند.
سالاری افزود: تا زمانی که شرح وظایف کمک پرستاران به روشنی اعلام نگردد ورود این افراد به مراکز درمانی و بیمارستان ها کاملا اشتباه است زیرا در صورت ورود آنان احتمال تنش بین پرستاران و آنان بوجود خواهد آمد و سلامت مردم که اولویت نظام سلامت است، به خطر خواهد افتاد.

با عضویت در تلگرام کافی نت دریا می توانید از آخرین خبرهای ثبت نامی های دانشگاهی و استخدامی ها و دیگر اخبار های مرتبط با کافی نت باخبر شوید .

جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید .

عضویت در تلگرام کافی نت دریا

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود مدرن ترين نرم افزار،موبايل،��ايانه،بازي،كل يپ و.... و آدرس salehie.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.